Burger Central #11: Füstös zúzott majom - Smokey Monkies

2020. október 16. - Feiertag Erik

Nem mai csirke a Smokey Monkies, hiszen 2016-ban kezdték el BBQ ételeikkel kényeztetni a vendégeket. Nekem valahogy mégis radaron kívül estek eddig, pedig már három éttermük is van a weboldaluk szerint, ami ráadásul nem jegyzi még a legújabb, Westendben nyílt egységet, ahol én is jártam néhány napja.

img_20201012_142059-01.jpeg

Instagram és Youtube videókat szemlélve elég régóta szerettem volna már egy zúzott burgert falni, eredeti és talán hangzatosabb nevén Smashed Burgert, és mivel a majmok árulnak ilyet, nem volt kérdés, mit rendeljek. Az amúgy korrekt árazású menühöz burgonya és üdítő jár, a szószokért sajnos külön kell fizetni. Ebből egyébként egész nagy a választék, én egy szilvás és egy Jack Danielses barbecue öntet mellett döntöttem. Így sikerült 2690 forintot költeni, ami teljesen jó ár, akár a nagy gyorsétterem láncokhoz viszonyítva is, de még egy Zingben sem igen lehet olcsóbban kijönni, főleg ha két szószt is kér az ember. 

A Smashed Burgerbe nem kerül semmi sallang, csak a lényeg: grillezett hagyma, néhány szelet uborka, bacon, sajt, titkos szósz, avagy a majdnem tökéletes kombináció (ubi nélkül lett volna az). Meg persze a smashed burger műfaj névadója, avagy a vaslapra helyben lapított marhahús, sámszerint két darab. Ezek egyébként teljesen átsülnek, így aki a rózsaszín közepű pogácsákra gerjed, annak nem itt a helye, vagy legalábbis ne ezzel a szendviccsel próbálkozzon.

Ízre nekem eléggé bejött, jó szaftos, a húspogácsa nincs túlfűszerezve, a sós bacon bőven elég neki, plusz a sajt és a hagyma, majdnem tökéletes, utóbbit fonnyasztottam volna még kicsit a grillen, de ezen nem fogunk összeveszni. Az öntetre őszintén szólva nem igen emlékszem, nem volt hivalkodó, jól megbújt a háttérben, kiegészítve az ízeket, tehát mondhatjuk, hogy ez is jól sikerült.

img_20201012_142359-01.jpeg

Jack Daniels BBQ (balra) és Szilvás BBQ (jobbra) szószok

A két BBQ szósz viszont annál maradandóbb élmény: a Jack Daniels variánsról nem mondtam volna meg, hogy viszkivel készül, noha egy kis kesernyés hangulata van a dolognak, ugyanakkor a szilvásról egyből levágtam, miről van szó, hiszen egy nagyon édes, nagyon gyümölcsös ízű öntet, és bár annyira nem kedvelem az ilyesmit, ezzel nagyon jól eltalálták a határt, ahol édes, de mégsem érezni lekvárnak az eredményt. A krumplihoz sokat nem lehet hozzáfűzni, kapott egy vaskos fűszeres réteget ami kellemes, de összességében semmi különleges, noha nem is feltétlen kell annak lennie.

img_20201012_140709-01.jpeg

Összességében szerintem bőven ajánlott kategória a Smokey Monkies, akár a kis Westendes egység, akár valamelyik nagyobb étterem ahol ránézésre talán nagyobb a kínálat is, akár mondjuk a büfékocsi valamelyik Food Truck Show alkalmával. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fastfoodcentral.blog.hu/api/trackback/id/tr3516241230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása