A KFC Angliában új kategóriát indított útjára szeptemberben, mellyel komoly szeletet szeretnének kihasítani az amerikai ételek egyre növekvő piacából és népszerűségéből.
Az amerikai, főként BBQ stílusú ételek fénykorukat élik. Nem csak a magyar étteremláncokban láthatjuk, hogy bacon-barbecue kombóval próbálják eladni időszakos termékeik felét, más országokban is így van ez, például Angliában. Az Egyesült Királyságban az ilyen jellegű termékekre specializálódott éttermek forgalma 2010 óta 35%-kal nőtt meg, míg Londonban ez a szám 40%. A trend mértékét jól mutatja, hogy immáron több mint 68 millió Fontos üzletté nőtte ki magát.
A Pulled Pork lényege, hogy az amúgy nehezen szelhető sertéshúst hosszan, alacsony hőfokon sütik, így az nem szárad ki, szinte magától szétesik. Az elkészült húst például villával szálakra "húzzák", innen a név is. Ezt követően (általában) barbecue szósszal öntik nyakon, és akár szendvics formájában, akár valami más köret mellé tálalják.
Ennek fényében mondhatni szükséges lépés volt a brit KFC részéről, hogy kínálatát ilyen jellegű termékcsaláddal bővítse. Ez egyelőre egy szendvicsben és két tortillatekercsben manifesztálódik: A Pulled Chicken Twister és kistestvére, a Pulled Chicken Lil' Wrap salátát, sajtot, paprikás káposztasalátát és a BBQ-s pulled chickent tartalmaz, míg az Ultimate Burger mindezt két panírozott csirkemellfilével fejeli meg. A két órán át tartó hőkezelésnek kitett hús csirkemellből és combból áll össze 60-40% arányban, és melasz alapú szósz kerül rá.
Louise Direito, a KFC innovációs menedzsere szerint az új termékkategória jól mutatja, hogy áll most az angol gyors éttermi piac. "Ha a Pulled Pork volt 2014 étele, akkor 2015-é a Pulled Chicken lesz" tette hozzá a szakember. "Az új termékvonalra mind Kentucky örökségünk, mind a brit éttermi szokások hatással voltak. Az elmúlt 18 hónapban rengeteget dolgoztunk azon, hogy változatossá tegyük kínálatunkat, és büszkék vagyunk arra, hogy valami igazán egyedivel frissíthettük az étlapot."
Kelet-Európában az AmRest KFC éttermei 2011-ben vezettek be hasonlóan nagy újdonságnak számító kategóriát. Akkor az egészségesebb életmód került középpontba a grillezett csirkemellet tartalmazó Brazer Twister, saláta, és Szendvics által. A termékvonal nem vált átütő sikerré, jól mutatja hogy az azóta eltelt három évben mindössze egy ilyen jellegű promóció volt. Mivel a Pulled Chicken egy jóval erősebb, világszintű hullámot kíván meglovagolni, biztos vagyok benne hogy hamar túl fog lépni Nagy Britannia határain, és előbb-utóbb hazánkba is eljut valamilyen formában.
via Marketing Week
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.