Pulled Chicken az új Pulled Pork

2014. szeptember 07. - Feiertag Erik

A KFC Angliában új kategóriát indított útjára szeptemberben, mellyel komoly szeletet szeretnének kihasítani az amerikai ételek egyre növekvő piacából és népszerűségéből.

banner (Custom).PNG

Az amerikai, főként BBQ stílusú ételek fénykorukat élik. Nem csak a magyar étteremláncokban láthatjuk, hogy bacon-barbecue kombóval próbálják eladni időszakos termékeik felét, más országokban is így van ez, például Angliában. Az Egyesült Királyságban az ilyen jellegű termékekre specializálódott éttermek forgalma 2010 óta 35%-kal nőtt meg, míg Londonban ez a szám 40%. A trend mértékét jól mutatja, hogy immáron több mint 68 millió Fontos üzletté nőtte ki magát.

A Pulled Pork lényege, hogy az amúgy nehezen szelhető sertéshúst hosszan, alacsony hőfokon sütik, így az nem szárad ki, szinte magától szétesik. Az elkészült húst például villával szálakra "húzzák", innen a név is. Ezt követően (általában) barbecue szósszal öntik nyakon, és akár szendvics formájában, akár valami más köret mellé tálalják.

Ennek fényében mondhatni szükséges lépés volt a brit KFC részéről, hogy kínálatát ilyen jellegű termékcsaláddal bővítse. Ez egyelőre egy szendvicsben és két tortillatekercsben manifesztálódik: A Pulled Chicken Twister és kistestvére, a Pulled Chicken Lil' Wrap salátát, sajtot, paprikás káposztasalátát és a BBQ-s pulled chickent tartalmaz, míg az Ultimate Burger mindezt két panírozott csirkemellfilével fejeli meg. A két órán át tartó hőkezelésnek kitett hús csirkemellből és combból áll össze 60-40% arányban, és melasz alapú szósz kerül rá.

Louise Direito, a KFC innovációs menedzsere szerint az új termékkategória jól mutatja, hogy áll most az angol gyors éttermi piac. "Ha a Pulled Pork volt 2014 étele, akkor 2015-é a Pulled Chicken lesz" tette hozzá a szakember. "Az új termékvonalra mind Kentucky örökségünk, mind a brit éttermi szokások hatással voltak. Az elmúlt 18 hónapban rengeteget dolgoztunk azon, hogy változatossá tegyük kínálatunkat, és büszkék vagyunk arra, hogy valami igazán egyedivel frissíthettük az étlapot."

brazer.jpg

Kelet-Európában az AmRest KFC éttermei 2011-ben vezettek be hasonlóan nagy újdonságnak számító kategóriát. Akkor az egészségesebb életmód került középpontba a grillezett csirkemellet tartalmazó Brazer Twister, saláta, és Szendvics által. A termékvonal nem vált átütő sikerré, jól mutatja hogy az azóta eltelt három évben mindössze egy ilyen jellegű promóció volt. Mivel a Pulled Chicken egy jóval erősebb, világszintű hullámot kíván meglovagolni, biztos vagyok benne hogy hamar túl fog lépni Nagy Britannia határain, és előbb-utóbb hazánkba is eljut valamilyen formában.

via Marketing Week

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fastfoodcentral.blog.hu/api/trackback/id/tr116675941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása