Hazánk európai viszonylatban nem számít nagy fogyasztónak az Intersnack Magyarország adatai szerint, ugyanakkor nagyobb sportesemények, különösen a jelenleg is futó labdarúgó EB alatt itt is jelentősen megnő a fogyasztás. Olyannyira, hogy az éves forgalom 10%-áért ez az egy esemény a felelős.
Európában évente átlagosan 600 ezer tonna burgonyachips fogy, Magyarország ennek alig több mint fél százalékáért felelős, azaz körülbelül 3800 tonnát fogyaszt el. Leginkább a sportesemények vannak hatással erre a számra, akár 40 tonna is betudható a szurkolók éhségének. A 2012-es EB alatt például összesen 75 tonna sós rágcsálnivalót adtak el (tehát ebbe chipsen kívül ropit és más sós snackeket is beleszámoltak). Egy átlagos magyar valamivel több mint 2,5 kg ropogtatni valót fogyaszt el évente, nagyjából a harmadát annak, amit a kontinens legfalánkabb nemzete, Hollandia leküld a torkán.
Egyre kelendőbbek az újdonságok
Ahogy azt sok étteremtulajdonos is meg tudná erősíteni, a magyarok a klasszikus ízeket kedvelik. Biztosra mennek, nem szeretnek pénzt kiadni olyan termékért, ami nem biztos, hogy ízlik nekik. A piacvezető Chio is hasonló következtetésre jutott, azonban az elmúlt években változni látszik a tendencia: a hagyományosnak mondható sós, paprikás és hagymás-tejfölös ízek mellé felzárkóztak a különlegesebb húsos, egzotikus és pikáns fajták is, mint például az idei nagy kedvenc, a gyros-os chips. Persze nem csak a burgonyaszirom kelendő, rengeteg krékert, sóspálcikát és sajtos tallért is vásárolnak a magyarok, és a nem is annyira régen piacra küldött tésztabundás mogyorók is kifejezetten népszerűek lettek.
Ritkán van Európa Bajnokság (főleg olyan, amin a hazai válogatott is részt vesz), amit a Chio egy limitált, négy darabos szériával ünnepel. Ez két különleges, ínyenc összeállítást (vörösboros steak, és borsos camambert), valamint két klasszikusabbat (mustáros kolbász, magyaros paprikás). A magyar paprikával fűszerezett kiadás egyébként stílusosan a Hajrá Magyarok nevet kapta, hogy ezzel is vásárlásra ösztönözze a szurkolókat.
A egész F csoport szeret ropogtatni
Hazánk ízlését már kitárgyaltuk a fenti pár bekezdésben, de mi a helyzet első körös ellenfeleinkkel? Netes rendelési statisztikák alapján Portugália kedvence a sonkás, Izlandon pedig a sajtos-hagymás chips a favorit. Az adatok alapján viszont az 0sztrákok a legtudatosabb vásárlók (vagy csak nem szeretik a változatosságot), ugyanis a helyi krumpliból helyi sóval fűszerezett egyszerű sós chips a legkelendőbb.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.