Szeptember 21.-én volt a Béke Világnapja, melyre a Burger King egy béke-hamburgerrel szeretett volna készülni. A McDonald's végül nemet mondott a McWhopper szendvicsre, azonban a világnapon mindkét étteremlánc saját összefogással próbálta felhívni az emberek figyelmét az éhezőkre, és a jelenleg is zajló háborúkra.
Bár a McWhopper elbukott, végül 5 konkurens mégis összeállt, és megalkotta a Peace Day Burgert. Olyan itthon ismeretlen éttermek csatlakoztak a Burger Kinghez, mint a Denny's, a Wayback Burgers, a Krystal, vagy a Giraffas USA.
A méretes szendvics különböző láncok zászlóshajóiból tartalmaz összetevőket, így a bucin és a két eltérő húspogácsán kívül sonka, kockázott hagyma, bacon, saláta, paradicsom, ketchup, amerikai sajt és uborka került bele. Ezt leszámítva minden az eredeti terveknek megfelelően történt, tehát egyetlen napig volt kapható az erre a célra felépített pop-up étterembe.
A McDonald's kezdeményezése egészen más volt: egy 30 másodperces reklámfilm, mellyel a WFP (World Food Programme) számára gyűjtöttek adományokat. A videóban Liam Neeson narrációja hallható, és egyik közreműködő cég neve sem hangzik el, utóbbi igencsak pozitív. A kisfilm 38 államban került levetítésre, valamint körbejárta az internetet, köztük a szponzorok közösségi csatornáit.
Bár McWhopper nem született, a két nagy étteremlánc végül mégis összefogott, a reklám elkészítéséhez ugyanis olyan vállalatok mellett mint a Google vagy a MasterCard, a Burger King is hozzájárult.
via Brand Eating és Time
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.