Teljesen megújulhat a McDonald's?

2014. augusztus 24. - Feiertag Erik

Komoly változás jöhet októbertől a McDonald's működésében. Az amerikai divízió elnöke menesztésre kerül, a cég pedig a jövőben erősít online jelenlétén és a bevásárlóközpontok polcait célozza meg új termékeivel.

mcdonalds1.jpg

Jeff Stratton 2012 novemberében kezdte meg munkáját a vállalat Egyesült Államokban működő része élén, és finoman szólva sem mondható pozitívnak a szereplése. Kinevezése óta minden negyedéves jelentés bevételcsökkenésről számolt be, idén júliusban pedig 3,2%-kal voltak alacsonyabbak a Same-Store Sales számok mint tavaly ilyenkor, amivel az idei legrosszabb hónapot könyvelhette el a cég.

A Same-Store Sales azon éttermek bevételét jelenti, melyek egy adott időpontban (általában egy évvel korábban) már megvoltak. Tehát esetünkben a 2013 júliusa óta nyílt egységek eredménye nem számít bele a fenti számba.

mike.jpgEnnek fényében nem meglepő, hogy a vállalat meneszti amerikai divíziójának éléről Strattont. Helyét Mike Andres (képen) fogja átvenni október 15. után, aki a Logan's Roadhouse étteremlánc vezérigazgatójaként vált ismertté. Don Thompson, a McDonald's CEO-ja egyébként elismerően beszélt Stratton munkájáról. Elmondása szerint, amikor annak idején felajánlotta az állást, megkérte, hogy alapozza meg pénzügyileg a vállalat Egyesült Államokban való növekedését. "Senki sem dolgozott a cégnél keményebben ennek megvalósulásán, mint Jeff"

Thompsonnak nem csak az Egyesült Államok miatt kell aggódnia. Miután Oroszország annektálta a Krím félszigetet, a cég nem vállalta az ezzel járó kockázatot, és kivonult a térségből. Újabban pedig az Orosz hatóságok kedvelt céltáblájává váltak éttermei, melyeket mostanában igen sűrűn záratnak be különböző előírások megsértésére hivatkozva.

coffee.jpgEzzel együtt érdekes tervek láttak napvilágot a Nagy Sárga M égisze alatt. A vállalat úgy tűnik, erősíteni szeretné online jelenlétét és szolgáltatásait. Egyébként most sem állnak rosszul, Happy Meal mellé lassan egy éve járnak ingyenes e-könyvek. Álláshirdetések alapján további fiatalokat célzó szolgáltatások indítását tervezi a cég ami akár saját zenestreamelő vállalkozás létrehozásában is kiteljesedhet, erre utal, hogy zene- és szórakoztatóipari igazgató pozícióba keresnek embert, de más hirdetésük is komoly netes terjeszkedési szándékot enged feltételezni. Ezen kívül a vállalat elhódította a TicketMastertől Julia Vander Ploeg-et digitális területekkel foglalkozó csapatába, melynek célja az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kutatása is, így az sem kizárt hogy a jövőben mobilapplikációval rendelhetünk gyorséttermekben.

Az internet mellett jövőre a McDonald's felfedezi a bevásárlóközpontok, hipermarketek polcát is. 2015-ben ugyanis boltokba kerülnek a csomagolt McCafé termékek. Ez egyelőre az Egyesült Államokban valósulhat meg, de idővel valószínűleg tovább terjed más országokba is, ahol elég erősnek találják a brandet. Az amerikai kávépiac körülbelül 48 milliárd dolláros piac, ennek 23%-a, mintegy 11,2 milliárd dollár csapódik le üzletekben, így ha a gyorsétteremlánc akár kis hányadát is elhódíthatja ennek a szegmensnek, jelentősen megnövelheti amerikai bevételeit - talán épp ennek a lépésnek alapozott meg az elmúlt két évben Jeff Stratton.

via Burger Business, Social Daily és újra Burger Business

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fastfoodcentral.blog.hu/api/trackback/id/tr276629527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása