Amikor egy-egy promóciós burger nem egészen sikerül jól, sokszor hozok fel állandó termékeket, de ezekről még nem igazán vannak posztok. Persze, van egy Whopper ömlengés még a kezdetekről, meg az idővel kínálatba került KFC-s ex-promókról is vannak írások, de ez semmit sem fed le. Ezért is döntöttem úgy legutóbbi Mekis látogatásomkor, hogy a lánc legjobb állandó termékével nosztalgiázom kicsit: Dupla Sajtos McRoyallal.
Túlzásnak tűnhet, amit az előbb írtam, de nem az. Bár a cég folyamatosan a Big Mac-et nyomja, és őt helyezi zászlóshajó szerepbe, addig ott van egy másik nagy burger, egy igazi húsimádó cucc mindenféle sallang nélkül, se saláta, se paradicsom, csak a lényeg: Hús és hús, és sajt és uborka és hagyma és ketchup és mustár.
Bár hús van leginkább jelen benne, nem mondanám hogy egyértelműen ő dominálna. Az elég erős hagyma-ketchup kombó is mindig ott van, sajtból pedig két szelet már elég ahhoz, hogy a falatok ~90 százalékában érezzük az ízét. Egy szó mint száz, ilyen kiegyensúlyozott burgert ritkán lát az ember gyorsétteremben (talán még a konkurens cég Whopperét lehetne felhozni).
Egyetlen probléma van vele, hogy kicsit drágán mérik. Promóciós burger árban van, ami azért egy állandó terméknél nem épp előny, ha ugyanennyiért időszakosat is vehetünk. Normál menüben 1450-et kell kipengetni érte. Ennek ellenére simán rádobnék egy 5/5-öt, bár ebbe biztosan benne van egy kis nosztalgiafaktor is. Ha ettél már Mekis sajtburgert (ki nem?) akkor tudod milyen íze van, csak nagyobb, húsosabb és tovább tart.
Végül pedig pár érdekesség a burger kisöccséről:
- A Royalt Al Bernardin (McDonald's franchise tulajdonos és alelnök) fejlesztette ki, miután 1970-ben megvásárolt magának két fremonti éttermet. Al úgy gondolta, létező piaci rés a "nagy húsarányú" burger, ezért '71-ben bemutatta saját Mekijében a Negyedfontost ezzel a szlogennel: Ma Fremont, holnap a világ! Egy évvel később a szendvics felkerült a lánc központi étlapjára.
- Mivel a világ nagy részén az emberek nem fontban mérnek, a burgert más-más nevekkel illetik. Azonban a Ponyvaregény kultikus jelenetében szereplő "Royale with Cheese" nem tartozik közéjük - Franciaországban Royal Cheese-nek hívják a szendvicset.
- 2008 novemberében a vállalat japánban, ahol a Negyedfontos nem volt állandó termék, két éttermet átalakított úgy, hogy csak ezt a burgert árulták. Az akció lezárultával egyben felkerült a Tokyo környéki régió állandó étlapjára.
- A szigetország másik része azonban csak december 23-tól kóstolhatta meg a szendviset, melyet limitált ideig egyetlen étteremben kezdtek árulni. A nyitónapon rekordnak számító 15000 vásárló tért be, és több mint 10 millió jenes (azaz 22 millió forintot) bevételt termeltek, bár később kiderült, hogy a lánc 1000 statisztát bérelt arra a napra, hogy a nagy sorral bevonzzák a vendégeket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.