Hiánypótlás: Dupla Sajtos McRoyal

2013. október 16. - Feiertag Erik

Amikor egy-egy promóciós burger nem egészen sikerül jól, sokszor hozok fel állandó termékeket, de ezekről még nem igazán vannak posztok. Persze, van egy Whopper ömlengés még a kezdetekről, meg az idővel kínálatba került KFC-s ex-promókról is vannak írások, de ez semmit sem fed le. Ezért is döntöttem úgy legutóbbi Mekis látogatásomkor, hogy a lánc legjobb állandó termékével nosztalgiázom kicsit: Dupla Sajtos McRoyallal.

smallWP_20131011_11_03_29_Pro.jpg

Túlzásnak tűnhet, amit az előbb írtam, de nem az. Bár a cég folyamatosan a Big Mac-et nyomja, és őt helyezi zászlóshajó szerepbe, addig ott van egy másik nagy burger, egy igazi húsimádó cucc mindenféle sallang nélkül, se saláta, se paradicsom, csak a lényeg: Hús és hús, és sajt és uborka és hagyma és ketchup és mustár.

smallWP_20131011_11_02_00_Pro.jpg

Bár hús van leginkább jelen benne, nem mondanám hogy egyértelműen ő dominálna. Az elég erős hagyma-ketchup kombó is mindig ott van, sajtból pedig két szelet már elég ahhoz, hogy a falatok ~90 százalékában érezzük az ízét. Egy szó mint száz, ilyen kiegyensúlyozott burgert ritkán lát az ember gyorsétteremben (talán még a konkurens cég Whopperét lehetne felhozni).

smallWP_20131011_11_02_36_Pro.jpg

Egyetlen probléma van vele, hogy kicsit drágán mérik. Promóciós burger árban van, ami azért egy állandó terméknél nem épp előny, ha ugyanennyiért időszakosat is vehetünk. Normál menüben 1450-et kell kipengetni érte. Ennek ellenére simán rádobnék egy 5/5-öt, bár ebbe biztosan benne van egy kis nosztalgiafaktor is. Ha ettél már Mekis sajtburgert (ki nem?) akkor tudod milyen íze van, csak nagyobb, húsosabb és tovább tart.

6tag_111013-190736.jpg

Végül pedig pár érdekesség a burger kisöccséről:

  • A Royalt Al Bernardin (McDonald's franchise tulajdonos és alelnök) fejlesztette ki, miután 1970-ben megvásárolt magának két fremonti éttermet. Al úgy gondolta, létező piaci rés a "nagy húsarányú" burger, ezért '71-ben bemutatta saját Mekijében a Negyedfontost ezzel a szlogennel: Ma Fremont, holnap a világ! Egy évvel később a szendvics felkerült a lánc központi étlapjára.
  • Mivel a világ nagy részén az emberek nem fontban mérnek, a burgert más-más nevekkel illetik. Azonban a Ponyvaregény kultikus jelenetében szereplő "Royale with Cheese" nem tartozik közéjük - Franciaországban Royal Cheese-nek hívják a szendvicset.

  • 2008 novemberében a vállalat japánban, ahol a Negyedfontos nem volt állandó termék, két éttermet átalakított úgy, hogy csak ezt a burgert árulták. Az akció lezárultával egyben felkerült a Tokyo környéki régió állandó étlapjára.
  • A szigetország másik része azonban csak december 23-tól kóstolhatta meg a szendviset, melyet limitált ideig egyetlen étteremben kezdtek árulni. A nyitónapon rekordnak számító 15000 vásárló tért be, és több mint 10 millió jenes (azaz 22 millió forintot) bevételt termeltek, bár később kiderült, hogy a lánc 1000 statisztát bérelt arra a napra, hogy a nagy sorral bevonzzák a vendégeket.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fastfoodcentral.blog.hu/api/trackback/id/tr616306212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.