Megkezdődött a McDonald's átformálása

2015. január 04. - Feiertag Erik

Tavaly írtunk róla, hogy a McDonald's új ötletekkel, iránnyal és Észak-amerikai vezetőséggel kívánnak új színt vinni az egyre gyengülő márka életébe. Ehhez hozzátartozik a Super Bowl után bekövetkező szlogenváltás is. Eddig mindez valamilyen szinten pletyka volt, tegnap azonban a vállalat is megmozdult.

choselovin.JPG

Az étteremlánc január 3-án indította el legújabb, és minden bizonnyal legutolsó "I'm Lovin' it" kampányát. Egy közzétett videóban a vállalat Egyesült Államokkal foglalkozó marketingvezetője, Deborah Wahl elmondja, ez része a márka teljes megújításának, megváltoztatásának.  A jövőben szeretnék, ha a cég fókusza milliók kiszolgálása helyett milliók meghallgatására helyeződne át.

- A McDonald's egy utazáson vesz részt, melynek során meg fog változni a fogyasztókkal való kommunikáció és kapcsolat - mondta Wahl. - Feltételezések helyett meghallgatni fogunk.

Ennek része volt az amerikai Our Food. Your Questions. kampány. Ez egyébként nemzetközi téren is megvalósult, hazánkban Meki Lexikon néven fut hasonló kérdezz-felelek oldala az étteremláncnak. Az Egyesült Államokból több mint 20.000, míg a magyarországi weboldal szerint itthon 764 kérdést tettek fel a cégnek. Ez valószínűleg elég adat arra nézve, merre is kellene elindulnia a vállalatnak.

- A szeretet [eredetileg lovin', mint a szlogenben] a vállalat szívében él és minden termékünkbe kerül belőle. Erről beszélni fogunk vendégeinknek. - folytatta Wahl. - Egy kicsit több szeretet sokat tehet, akár a világért is melyben élünk. A következő hónapokban felizzítjuk ezt a szeretetet, mely a kezdetek óta a cég szívében él.

mcd_wahl.jpg

A vállalat 2013-ban 988 millió dollárt költött marketingre, tavaly pedig minden bizonnyal átlépték az 1 milliárdos határt is, ahogy megpróbálták megfordítani az eladási adatok folyamatos csökkenését. Nem igazán értek el átütő sikert vele, azonban az idén tervezett teljes megújulás, átalakuló arculat elég radikális lépésnek tűnik ahhoz, hogy beválhasson.

via Burger Business

komment

Kommentek